مبانی

تعداد بازدید:۴۹۳

تعریف تکریم ارباب رجوع و بیماران :

موضوع اصلی در ارتباط با تکریم ارباب رجوع از سال 2001 با نیازبه تغییر فرهنگ برخورد با بیمار در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شروع شد. بر این اساس سازمان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مکانی است که در آن :

·   جائیکه مردم مورد احترام قرار می گیرند، فرد به فرد آنها مراقبت دریافت می کنند و خود نیز در دریافت مراقبت درگیر می شوند.

·   جائیکه افراد، گروهها و اجتماعات در بهبود کیفیت مراقبت، تاثیرگذاری بر اولویت ها و در طراحی خدمات درگیر هستند.

·    طراحی شده برای درگیر کردن کابران ( استفاده کنندگان)

تنها یک راه برای تکریم مردم وجود ندارد. در خدمات بهداشتی ودرمانی سطوح مختلفی از تکریم ارباب رجوع در هر روز تفاق می افتد.

آخرین ویرایش۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸